Veelgestelde vragen

Bestellen

  • 1. Bestellen. Hoe doe ik dat?
    Bestellen bij Only for Men doe je in zeven simpele stappen:

    Stap 1: winkelen
    Heb je op Only for Men een product gevonden dat je wilt bestellen, leg dit product dan in de winkelwagen. Als je één of meerdere producten in de winkelwagen hebt gelegd, kun je verder winkelen of door naar de kassa gaan om af te rekenen.

    Stap 2: ga naar de kassa
    Klaar met winkelen? Je kunt je bestelling definitief plaatsen en afrekenen als je doorgaat naar de kassa. Dat kan door rechts bovenin op de winkelwagen te klikken en vanuit het winkelwagenoverzicht door te klikken op 'bestelling afronden'.

    Stap 3: inloggen of registeren
    Heb je al een account? Dan kun je je inloggen met je inloggegevens. Ben je nieuw bij Only for Men? Dan kun je je hier desgewenst registeren, maar ook zonder registratie kun je een bestelling plaatsen.

    Stap 4: geef uw factuur- en verzendgegevens op
    Vul in deze stap je factuurgegevens in. Als je al een account hebt, zijn de benodigde gegevens al voor zo ver mogelijk ingevuld. Wil je jouw bestelling op een ander adres dan het factuuradres bezorgd krijgen, vul dan het bezorgadres dan apart in.

    Stap 5: kies de gewenste verzending
    Je kunt hier kiezen hoe je jouw bestelling bezorgd wilt hebben. Je kunt kiezen uit thuisbezorging met DHL, zelf je pakket ophalen bij een DHL locatie bij jou in de buurt of je kunt jouw pakket ophalen bij een van de Only for Men winkels.

    Stap 6: kies de gewenste betaalmethode 
    Je kunt kiezen uit: 
    • iDEAL
    • Visa
    • MasterCard
    • MasterPass
    • AfterPay
    • Fashioncheque
    Stap 7: bevestiging van je order
    Wanneer de betaling is gedaan, ontvang je een bevestiging van jouw order via de e-mail. Heb je deze niet ontvangen? Neem dan contact op met onze klantenservice via [email protected]
  • 2. Ontvang ik een orderbevestiging?

    Nadat je een bestelling hebt geplaatst, ontvang je van ons een orderbevestiging per e-mail.

    Geen orderbevestiging ontvangen? Mogelijk is de orderbevestiging door je e-mailprovider als ongewenst gemarkeerd. Controleer daarom of de orderbevestiging wellicht automatisch in een map voor ongewenste e-mail is binnen gekomen.

    Mocht je na het nemen van bovenstaande stap echt geen orderbevestiging hebben ontvangen, dan adviseren we je om contact op te nemen met onze afdeling klantenservice via [email protected]. Samen controleren we je ingevoerde e-mailadres. 




  • 3. Mijn maat is niet beschikbaar, komt deze nog wel binnen?
    Is je maat niet beschikbaar in onze webshop, dan is deze helaas uitverkocht. Helaas is dit artikel dan ook niet meer voorradig in één van onze filialen.

  • 4. De kleurcode is anders dan de kleur van het artikel op de afbeelding, wat klopt?
    De kleur van het artikel op de afbeelding is altijd leidend. 

Betalen

  • 1. Welke betalingsmogelijkheden zijn er?
    Wij bieden diverse betalingsmogelijkheden aan online: 

    • IDeal
    • Mastercard
    • Visa
    • Masterpass
    • Afterpay
    • Fashioncheque
    • Cadeaubon Only for Men 

  • 2. Ik heb zojuist betaald, maar ik heb nog geen bevestiging ontvangen.

    Nadat je een bestelling hebt geplaatst, ontvang je van ons een orderbevestiging per e-mail. 

    Geen orderbevestiging ontvangen? Mogelijk is de orderbevestiging door je e-mailprovider als ongewenst gemarkeerd. Controleer daarom of de orderbevestiging wellicht automatisch in een map voor ongewenste e-mail is binnen gekomen.

    Mocht je na het nemen van bovenstaande stap echt geen orderbevestiging hebben ontvangen, dan adviseren we je om contact op te nemen met onze afdeling klantenservice via [email protected]l. Samen controleren we je ingevoerde e-mailadres.

  • 3. Waarom kan ik niet betalen met AfterPay?
    Als je niet kunt betalen met AfterPay kan dit verschillende oorzaken hebben, wij leggen hieronder enkele voorbeelden uit.

    1. Het is bij een AfterPay betaling vereist dat je factuur- en verzendadres op hetzelfde adres staan geregistreerd. Je kunt je pakket dus niet bij een DHL punt of winkel af laten leveren als je achteraf wilt betalen.

    2. AfterPay maakt op basis van verschillende factoren een klantenprofiel aan. Dit heeft bijvoorbeeld te maken met je leeftijd, woonplaats, persoonlijke informatie etc. Deze informatie wordt gebruikt om het bedrag te bepalen wat je af mag nemen bij AfterPay. Dit kan dus verschillen per klant.

    Als het bedrag van je bestelling te hoog is, kan het voorkomen dat je niet kunt betalen met AfterPay. Only for Men kan dit bedrag niet voor je verhogen. Hiervoor moet je contact opnemen met AfterPay. 

    Nederland:
    Als je de eerste keer bestelt via AfterPay, ligt je bestedingslimiet tussen de €75,- en de €300,-.
    Wanneer er al vaker besteld is, is de limiet €2500,-.

    België:
    Als je de eerste keer bestelt via AfterPay, ligt je bestedingslimiet tussen de €75,- en de €175,-.
    Wanneer er al vaker besteld is, is de limiet €1250,-.

    3. Als je te veel rekeningen open hebt staan via AfterPay, wordt deze betaalmogelijkheid uitgesloten.

    Je betaalplicht ligt bij AfterPay. Om deze reden raden wij je aan, bij problemen, contact op te nemen met de klantenservice van AfterPay (020-7230270)

Levering

  • 1. Ik heb een verkeerd artikel ontvangen, wat kan ik doen?

    Onze excuses als we je een verkeerd of beschadigd artikel hebben toegestuurd dat je niet hebt besteld. 
     
    Stuur het verkeerd geleverde of beschadigde artikel alsjeblieft naar ons terug en geef op het retourformulier aan dat je een verkeerd of beschadigd artikel hebt ontvangen. 
     
    Wanneer wij je verkeerd geleverde of beschadigd artikel hebben ontvangen, nemen wij zo spoedig mogelijk contact met je op. 
     
    Er worden uiteraard geen retourkosten in rekening gebracht. 
     
    Onze excuses voor he ongemak.

  • 2. Hoe hoog zijn de verzendkosten?

    De verzendkosten voor het bezorgen van je bestelling op een door jou gekozen afleveradres in Nederland of België bedragen €3,95. Je kan je bestelling ook gratis afhalen in één van onze winkels. 

    Voor verzending naar Duitsland bedragen de verzendkosten €4,95 en naar Frankrijk €11,95.

  • 3. Is het mogelijk een ander afleveradres op te geven?

    Het is mogelijk om een ander afleveradres op te geven. Dit kun je aangeven bij je persoonlijke gegevens. 

    Je kunt er ook voor kiezen om een pakketje af te halen bij een DHL afhaalpunt of in één van onze winkels. Je kunt dan zelf de dichtstbijzijnde DHL locatie of winkel selecteren en het pakketje daar afhalen wanneer het jou uitkomt.

    Het is niet mogelijk om bij een ander afleveradres je aankoop te betalen via Afterpay

  • 4. Hoe lang duurt de levering?
    Only for Men werkt samen met DHL. Samen streven wij ernaar je bestelling zo snel mogelijk te leveren. Voor een groot deel van onze artikelen geldt: voor 15.00 uur besteld, morgen in huis. De andere artikelen op onze website hebben een levertijd van 1 tot 2 werkdagen, 2 tot 3 werkdagen of 3 tot 5 werkdagen. Op onze website kan je per artikel de levertijd terugvinden. Ook in de winkelmand wordt de levertijd nogmaals getoond. Wil je meerdere artikelen bestellen, en hebben deze artikelen verschillende levertijden dan geldt de langst getoonde levertijd. We versturen al je bestelde artikelen tegelijk, we versturen je bestelde artikelen dus niet in aparte verzendingen. 
     
    Zodra je bestelling is verzonden ontvang je een bevestiging per mail met een Track & Trace code, waarmee je de zending kunt volgen. 

    Wil je je bestelling in één van onze filialen komen ophalen, dan ligt je bestelling 2 á 3 werkdagen na verzending voor je klaar in het door jou gekozen filiaal. Je ontvangt van ons ook nog een e-mail wanneer de bestelling voor je klaar ligt in het door jou gekozen filiaal. 
     
    Als je je bestelling na 7 dagen nog niet hebt ontvangen, neem dan contact op met onze klantenservice. Ook voor andere vragen over je bestelling is onze klantenservice bereikbaar via [email protected].

    Tijdens drukke periodes, zoals acties en feestdagen, kan de levertijd iets langer zijn. We raden je aan om je bestelling tijdig te plaatsen, zodat deze op tijd geleverd wordt. 
     
    Werkdagen: maandag t/m vrijdag.


  • 5. Hoe lang heb ik garantie?
    Voor alle artikelen die je bij Only for Men koopt geldt de wettelijke garantie. Vertoont het door jouw gekochte artikelen gebreken, en kun je redelijkerwijs verwachten dat een artikel na een bepaalde periode en bij normaal gebruik nog goed zou moederen functioneren en is het gebrek aan het product buiten jouw schuld om ontstaan, neem dan contact op met onze klantenservice. 
     
    Stuur een e-mail met een foto en een gedetailleerde omschrijving van je klacht naar [email protected], onder vermelding van je bestelnummer.

  • 6. Naar welke landen verstuurt Only for Men?
    Wij versturen naar Nederland, België, Duitsland en Frankrijk. De verzendkosten voor het bezorgen van je bestelling op een door jou gekozen afleveradres in Nederland of België bedragen €3,95. Voor verzending naar Duitsland bedragen de verzendkosten €4,95 en naar Frankrijk €11,95.

Retourneren

  • 1. Kan ik mijn bestelling nog wijzigen of annuleren?
    Heb je nog geen verzendbevestiging ontvangen van jouw bestelling, dan is het vaak nog mogelijk om je bestelling te wijzigen of te annuleren. Het is niet mogelijk om nog artikelen aan je bestelling toe te voegen. Wil je je bestelling nog wijzigen of annuleren? Neem dan zo snel mogelijk contact op met onze klantenservice via [email protected].

    Heb je wel al een verzendbevestiging ontvangen, dan is het niet meer mogelijk om je bestelling te wijzigen of te annuleren. 
     
    Wettelijk gezien kun je de bestelling altijd binnen 14 dagen na ontvangst aanmelden voor retour, we geven je hier graag langer de tijd voor. Daarom hebben we ons retourtermijn verlengd naar 30 dagen.

  • 2. Is het mogelijk om geleverde artikelen te ruilen of retourneren?
    Als je niet tevreden bent over de aankoop, dan is het mogelijk om de bestelling binnen 30 dagen na ontvangst retour te sturen. Je kan hiervoor gebruikmaken van het bijgevoegde retourformulier en de bijgevoegde retoursticker op het pakket te plakken.
    Het pakket kan dan aangeboden worden bij een DHL servicepunt. 

    Het is niet mogelijk om een artikel te ruilen. Bekijk hier alle informatie over ruilen en retourneren.
  • 3. Hoe kan ik artikelen retourneren?
    Je vult hiervoor het retourformulier in en plaatst de bijgevoegde retoursticker op het pakket. Vervolgens lever je het pakket af bij een DHL servicepunt. De retourkosten worden van het retourbedrag afgetrokken.

    De betaling wordt zo spoedig mogelijk, uiterlijk binnen 14 dagen nadat Only for Men op de hoogte is gesteld, teruggestort op je rekening. Wij streven ernaar om de terugbetaling binnen 5 werkdagen te verwerken. Tijdens drukke periodes zoals de feestdagen of sale kan dit 2 of 3 dagen langer duren.

    Retourneren via onze winkels:
    Webshopbestellingen kunnen gratis worden geretourneerd in al onze winkels. Zorg dat je het bijgevoegde retourformulier ingevuld meeneemt naar de winkel. Onze modeadviseurs helpen je vervolgens graag verder met je retourzending in de winkel.

    Heb je gekozen voor betaalmethode AfterPay, dan kan je bestelling niet worden terugbetaald of geruild in de winkel. Je retour zal door onze chauffeurs vervoerd worden naar ons logistiek centrum. Vanuit ons logistiek centrum gaat je retour naar de klantenservice, waarna je AfterPay factuur wordt aangepast.

    Heb je je bestelling betaald met een Fashioncheck of een cadeaubon, dan kan je bestelling niet worden terugbetaald of geruild in de winkel. Je retour zal door onze chauffeurs vervoerd worden naar ons logistiek centrum waar de terugbetaling zal worden verwerkt. 

    Het formulier voor herroeping kun je hier downloaden en ontvang je bij de bestelling. Bekijk hier alle informatie over ruilen en retourneren.

  • 4. Betaal ik ook verzendkosten als ik alles retourneer?
    Ja, in Nederland en België betaal je 2,95 aan retourkosten. Je kunt het pakket wel gratis retourneren in de winkel. 

Jouw online account

  • 1. Hoe maak ik een account aan?
    Wanneer je een aankoop doet in de webshop, kun je bij het invoeren van je gegevens meteen een account aanmaken. In jouw account krijg je inzicht in jouw gegevens, alle aankopen (in de webshop en in de winkels), Potpunten en bijbehorende voordelen. Hier kun je ook je gegevens bewerken en voorkeuren instellen.

    Direct registreren voor een account kan via https://www.onlyformen.nl/mijn-account/registreren.html. Het is ook mogelijk om je in de winkel in te schrijven. Daarna ontvang je een e-mail met instructies om je account te activeren.
  • 2. Hoe log ik in bij mijn account?
    Je kunt via https://www.onlyformen.nl/mijn-account/ inloggen met je e-mailadres en wachtwoord. Als je je in de winkel hebt ingeschreven en het de eerste keer is dat je online inlogt, doe je dit met je klantnummer en postcode. Hierna kun je gelijk een wachtwoord aanmaken zodat het de volgende keer nog gemakkelijker is om in te loggen.
  • 3. Ik heb me ingeschreven in de winkel. Kan ik nu ook online een aankoop doen of andersom?
    Ja, je aankopen in de winkels en in de webshop worden toegevoegd aan je online account. Let er wel op dat je altijd hetzelfde account gebruikt bij je aankopen zodat je alles in één overzicht te zien krijgt.

Kortingsacties

  • 1. Hoe berekenen jullie korting?
    Bij alle acties met meerdere artikelen wordt de korting naar rato berekend over alle bestelde artikelen. Het duurste artikel heeft om deze reden meer korting dan een goedkoper artikel. In de bestelbevestiging is zichtbaar hoe de korting berekend is over de artikelen. Dit geldt voor acties en voor giftcards.
  • 2. Hoe werkt combinatiekorting?
    Bij acties met een combinatiekorting zoals de actie 2 halen 1, betalen, kies je twee (of meer) artikelen uit die binnen deze actie vallen en deze voeg je toe aan je winkelwagen. De korting wordt vervolgens naar rato berekend over alle bestelde artikelen. Wanneer je één artikel bestelt, krijg je geen korting en wordt niet automatisch een tweede (of meer) artikel(en) opgestuurd. Het goedkoopste artikel is gratis.
  • 3. Mag ik bij combinatiekorting verschillende artikelen kiezen?
    Bij de acties met meerdere artikelen zoals 3 voor 99,95 mag je verschillende artikelen uitkiezen die binnen deze actie vallen. Je hoeft hierbij niet meerdere keren hetzelfde artikel te bestellen. Heb je bijvoorbeeld de actie 3 voor 99,95 dan kies je drie (dezelfde of verschillende) artikelen die je in je winkelwagen toevoegt. Vervolgens wordt de korting automatisch verrekend in je winkelwagen over alle artikelen. Als je minder artikelen aan je winkelwagen toevoegt, werkt de korting niet.

De Pot

  • 1. Wat is De Pot?
    De Pot is het spaarprogramma van Only for Men. Je spaart bij iedere aankoop in de winkels of in de webshop voor unieke activiteiten en aantrekkelijke deals. Bij iedere euro die je besteedt, ontvang je 10 Potpunten. Op basis van jouw Potpunten word je ingedeeld in de categorie brons, zilver of goud. Afhankelijk van jouw categorie, profiteer je van leuke voordelen!
  • 2. Hoe kan ik sparen voor Potpunten?
    Maak online een account aan of registreer je in de winkel om Potpunten te sparen. Na iedere aankoop worden de Potpunten bijgeschreven. Bij iedere euro die je besteedt, ontvang je 10 Potpunten. Log in op jouw online account om je huidige puntenstand, je categorie en de bijbehorende voordelen te bekijken.
  • 3. Spaar ik Potpunten bij alles wat ik koop?
    Je spaart Potpunten bij iedere aankoop in de winkels en webshop. Je krijgt echter géén Potpunten op:

    -Plastic tasjes
    -Vermaak kosten
    -Verzendkosten
    -Horeca
    -Aanbetalingen
    -Afterpay kosten
    -Cadeauverpakkingen
    -Borduurkosten
    -Donaties Mannen voor Mannen
    -Cadeaubonnen
    -Fashioncheques

  • 4. Waar kan ik zien hoeveel Potpunten ik tot nu toe heb gespaard?
    Log in op jouw online account om je actuele puntenstand te zien. Het duurt 24 uur voordat de Potpunten van een winkelaankoop zichtbaar zijn in je online account. Bij webshopbestellingen worden de Potpunten toegekend na verzending van de artikelen.
  • 5. Kan ik zelf kiezen wat ik wil doen met mijn gespaarde Potpunten?
    Op basis van jouw gespaarde Potpunten word je ingedeeld in de categorie brons, zilver of goud. Afhankelijk van jouw categorie, ontvang je diverse persoonlijke voordelen. Hoe hoger jouw categorie, hoe meer voordeel je ontvangt. Sommige voordelen krijg je sowieso, zoals een bepaalde korting. Ook kun je kans maken op deelname aan exclusieve events. Log in op jouw account om alle voordelen te bekijken.
  • 6. Wanneer bereik ik een hogere categorie?
    Na aanmelding voor De Pot kom je direct in de categorie brons terecht. Bij iedere euro die je besteedt, ontvang je 10 Potpunten. Je Potpunten zijn 12 maanden geldig. Wanneer je 5.000 Potpunten hebt gespaard, kom je in de categorie zilver. Bij 10.000 Potpunten, bereik je de gouden Pot. Als je over bent naar een nieuwe categorie gaan je nieuwe voordelen direct in.”

  • 7. Hoe maak ik gebruik van de persoonlijke voordelen van De Pot?
    Je profiteert automatisch van persoonlijke voordelen die horen bij jouw categorie. Wanneer je recht hebt op een persoonlijke prijs, wordt deze automatisch verrekend in de webshop of op de kassa in de winkels. We houden je per e-mail op de hoogte van de exclusieve evenementen waar je aan deel kan nemen.
  • 8. Kunnen mijn Potpunten vervallen?
    Je Potpunten zijn 12 maanden geldig. Hierna vervallen ze en kan het dus zijn dat je daardoor in een andere categorie terechtkomt. In de komende 12 maanden kun je weer punten sparen om in een zo hoog mogelijke categorie te belanden en te profiteren van de bijbehorende voordelen.
  • 9. Kunnen meerdere personen samen sparen?
    Je kunt met meerdere personen tegelijk sparen wanneer de aankopen op hetzelfde account geregistreerd worden. Zorg er dus voor dat je altijd met hetzelfde e-mailadres inlogt. Het is niet mogelijk om Potpunten toe te kennen aan een ander account.
  • 10. Hoe lang duurt het voordat de Potpunten bijgeschreven worden?
    Het duurt 24 uur voordat de Potpunten van een winkelaankoop zichtbaar zijn in je online account. Bij webshopbestellingen worden de Potpunten toegekend na verzending van de artikelen. Eventuele categorie wijzigingen door het toekennen van Potpunten worden ook na 24 uur verwerkt.
  • 11. Kan ik Potpunten inwisselen voor waardebonnen?
    Nee, dit is niet mogelijk. Op basis van jouw gespaarde Potpunten word je ingedeeld in de categorie brons, zilver of goud. Afhankelijk van jouw categorie, ontvang je diverse persoonlijke voordelen. Hoe hoger jouw categorie, hoe meer voordeel je ontvangt.
  • 12. Ik wil geen e-mailadres achterlaten, kan ik dan wel meedoen met De Pot?
    Ja, je kunt je aanmelden in één van onze winkels. Je kan vervolgens inloggen op je online account met je klantnummer en postcode. Houd er rekening mee dat wij je niet op de hoogte kunnen houden van je puntenstand en persoonlijke voordelen wanneer je e-mailadres niet bekend is bij ons.
  • 13. Er zijn geen Potpunten toegekend na mijn aankoop. Wat nu?
    Het duurt 24 uur voordat de Potpunten van een winkelaankoop zichtbaar zijn in je online account. Bij webshopbestellingen worden de Potpunten toegekend na verzending van de artikelen. Zijn er hierna nog steeds geen Potpunten bijgeschreven? Neem dan contact op met onze klantenservice via [email protected].
  • 14. Worden mijn Potpunten ook verwerkt met eventuele ruilingen en/of retouren?
    Als je artikelen retourneert, wordt het aantal Potpunten dat je hiermee hebt gespaard weer afgetrokken van je saldo. Het kan enige dagen duren voordat dit zichtbaar wordt in het puntenoverzicht. Het kan dus zijn dat je hierdoor teruggaat naar een vorige categorie, dit is na 24 uur zichtbaar.
  • 15. Hoe kan ik mijn deelname aan De Pot stopzetten?
    Je spaart automatisch Potpunten bij je aankopen als je een eigen account hebt aangemaakt. Als je dit niet meer wilt, dan kunnen wij jouw account met bijbehorende gegevens verwijderen. Hiervoor kun je een e-mail sturen naar [email protected].
  • 16. Ik heb een Businesscard. Kan ik ook meedoen aan De Pot?
    Ja dat is zeker mogelijk. Wanneer je recht hebt op een persoonlijke prijs én op businesskorting zal de beste korting gelden. Kortingen worden dus niet opgestapeld.

Businesscard

Overige

Categorieën
Filters
Favorieten

Je hebt nog geen favorieten toegevoegd.

Cookies

Onlyformen.nl gebruikt cookies (en daarmee vergelijkbare technieken) om je de beste gebruikservaring te kunnen bieden en om je advertenties te kunnen tonen die bij jouw interesses passen. Klik hier voor meer informatie over de cookies die we plaatsen of wijzig je voorkeuren via “instellingen aanpassen”. Door op "accepteer cookies" te klikken geef je toestemming voor het plaatsen en uitlezen van deze cookies.

U bezoekt onze website vanuit het buitenland.

Wij raden u aan om naar www.onlyformen.be te gaan. Bent u een Belgische klant? Bezoek dan onze Belgische webshop www.onlyformen.be voor de mooiste schoenen, kleding, accessoires en de openingstijden van onze winkels.

Nederlandse webshop Belgishe webshop